تخفیف خوب است یا بد؟ تخفیف دادنهای اشتباه چه پیامدهایی دارد؟ چگونه و چه زمانی تخفیف بدهیم تا از شر نتایج منفی آن در امان باشیم؟ در این مقاله جواب این سوالات را پیدا میکنید.تخفیف خوب است یا بد؟ تخفیف دادنهای اشتباه چه پیامدهایی دارد؟ چگونه و چه زمانی تخفیف بدهیم تا از شر نتایج منفی آن در امان باشیم؟ در این مقاله جواب این سوالات را پیدا میکنید.
امروز موقع نوشتن این مقاله یاد رفتارم و جریان پیش آمده افتادم. اول تصور کردم که شاید این رفتار من، از «فرصت طلبیام» بوده اما بعد از یک پرسوجو از دوستان اهل یادگیری متوجه شدم که خیلی از آنها هم چنین رفتاری برای خرید محصولات این سایت دارند و تا زمان رسیدن تخفیفها صبر میکنند.
همانطور که در ابتدای مقاله گفتم، حتی یک رفتار اشتباه در انتخاب استراتژیهای تخفیف باعث میشود که مشتریان در زمانهای عادی از خرید منصرف شوند و تنها به خرید با تخفیف عادت کنند. البته عادت کردن یکی از 6 پیامد منفی تخفیف دادن اشتباه است که در بخش بعد به همه آنها اشاره میکنیم.
یاشار قنبری
ولی قرار نیست یکطرفه به قاضی برویم، تخفیف همیشه هم بد نیست؛ اتفاقاً اگر با اطلاعات و اصول درست انجام شود، میتواند شما را از بحرانها نجات دهد و فروشتان را بیشتر کند.
برای اینکه بفهمیم کجا و چگونه تخفیفگذاری کنیم ابتدا 6 پیامد منفی استراتژیهای غلط تخفیفی را برای شما بیان میکنیم و پس از آن 6 موقعیت صحیح و راهکار عالی برای ارائه تخفیف به مشتریان را توضیح میدهیم.

چه کسی دوست ندارد کفش 200 هزار تومانی را با 30 هزار تومان تخفیف تهیه کند؟ همه ما عاشق تخفیف هستیم! شاید تخفیفها آنقدر در ذهنمان جذاب باشند که حتی خرید یک محصول یا خدمت بدون کاهش قیمت نهایی آن، برای ما اتفاقی ناراحت کننده حساب شود.
ممکن است شما همین الآن در حال انتخاب یک تخفیف چندین درصدی به فلان مناسبت برای محصولات خود باشید و در مورد مقدار آن و چگونگی ارائهاش شک داشته باشید. شاید در خیالتان هم تصور میکنید که پس از اجرای تخفیف، چندین برابرِ قبل فروش داشته و مشتریان را به سمت فروشگاه جذب میکنید. اما مطمئن باشید که اینطور نیست!
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.